BE AUTHENTIC.
RIDE SMART.
ETXEONDO
De visie van Etxeondo is om van wielrennen een sport te maken die authentiek wordt beleefd en slim wordt beoefend.
Francisco Rodrigo, eigenaar en oprichter van Etxeondo, besloot in 1976 van zijn passie voor fietsen zijn beroep te maken.
Hij begon met de ontwikkeling van een hoogwaardig, exclusief textielassortiment voor fietsers.
De eerste werkplaats bevond zich in het gebouw van een vriend in Etxeondo, vlakbij San Sebastian. Dit verklaart ook de naam van het merk.
Vanaf het begin wordt elk detail met de grootste precisie behandeld om het beste product met de beste materialen te creëren.
Hun kleding wordt ter plekke geproduceerd en altijd grondig onderworpen aan een zorgvuldige kwaliteitscontrole.
Sinds 1983 is het familiebedrijf Etxeondo uit het gelijknamige dorp bij San Sebastian één van de gevestigde namen in de professionele wielersport.
Het bedrijf werd opgericht door de gepassioneerde wielrenner Francisco Rodrigo, een voormalige werknemer van Dior en Balenciaga, die zich ten doel stelde om fietskleding te ontwerpen die niet alleen aan de hoogste kwaliteitsnormen zou voldoen, maar ook indruk zou maken met zijn exclusieve ontwerp.
Het laatste grote succes voor het bedrijf was in 2017: Tom Dumoulin, de “Vlinder van Maastricht”, won de moeilijke Giro d’Italia – in een Etxeondo trui.
De Spanjaarden houden nog meer van fietsen dan voetbal en hechten ook veel waarde aan een mooi uiterlijk.
Het is dan ook niet verwonderlijk dat de perfecte symbiose van functionaliteit en design zijn weg heeft gevonden naar de wereld van het tweewielerfietsen met Etxeondo fietskleding.
In samenwerking met grootheden als Jan Ulrich of Alberto Contador zijn er producten ontwikkeld die zelfs aan de hoogste eisen voldoen.
Breng dit alles samen met de kennis en expertise bij Bike Fashion en samen zijn we vertrokken om nog beter onze klanten te kunnen adviseren.